Onneksi viime kesänä jollain muksuista repesi kynsi lomareissulla ja piti ostaa Ivalosta kynsisakset, huomasin nimittäin kynsisakset auton keskikonsolissa juuri kun mietin paketti sylissä, miten sen saisi revittyä lähinnä sivistyneesti auki... (Kammottava lause, onneksi Ulla - lukion äikänopeni - ei tätä blogia lue.)

Minun paketissani oli kauniisti kirjoitettu ohje vegaaniselle suklaaporkkanakakulle ja kakun aineksia. Vegaanista ja reilua! Tuo reiluus etenkin lämmitti sydäntäni :) Rakkaus paketissa näkyy lämpönä, makeutena, mausteina ja sydänsymbolina.

reilun kaupan ruokosokeria

reilun kaupan appelsiinisuklaata

kaurakermaa

kanelia

inkivääriä

aurinkoströsseleitä

ystävän teetä

ja ISO sydänmuotti

 

Vegaanisuus on minulle leivonnassa ihan uusi asia, rasvana käytetään rypsiöljyä ja kermana kaurakermaa. Porkkanakakkua en ole tehnyt pitkään aikaan ja tänään leipasen ilomielellä sitä tällä vegaanisella ohjeella. Suklaakuorrutus porkkanapiirakkaan on myös minulle uusi juttu. Ei siis muuta kuin testaamaan. Ruokosokeria en ole koskaan käyttänyt, mutta huomenna olen sen suhteen jo hieman viisaampi. Kaurakermaa olen nähnyt vain kaupan hyllyllä.

Kaakaossa ja suklaassa reilu kauppa on tosi hyvä juttu, kaakaon historia on käsittääkseni järkyttävän epäreilu ja vielä tänään sitä tuotetaan enimmäkseen epäreilusti.

Kiitos SLY!!! Paljon uutta ja ihanaa olit rakkauspakettiini saanut :)

Tuon sydänmuotin varalle alkoi jo pääkopassa raksuttamaan soveltuvia käyttökohteita...